Zahájení školního roku 2021-2022
Ve středu dne 1. 9. 2021 zahájí škola svoji činnost v plném rozsahu v souladu se školskými právními předpisy.
Provoz škol bude vycházet z dokumentu MŠMT ČR Soubor doporučení pro školy a školská zařízení ve školním roce 2021/2022 vzhledem ke Covidu-19 – tzv. „manuál“ (celý dokument k dispozici ZDE).
Vzhledem k měnící se epidemiologické situaci, rozdílné intenzitě výskytu onemocnění Covid-19 v jednotlivých okresech České republiky, k rozdílným podmínkám fungování konkrétních škol a školských zařízení není zcela reálné stanovit plošně jednotný a závazný postup pro organizaci vzdělávání a školských služeb. Pravidla je nutné adaptovat v konkrétních podmínkách školy, resp. s přihlédnutím k dalším okolnostem, zejména vnějším, které mají vliv na provoz školy. Z tohoto pohledu jsem stanovil následující podmínky provozu a vnitřního režimu školy tak, aby respektovala závazná pravidla dle uvedených informací a doporučení v „manuálu“.
I. ZÁKLADNÍ HYGIENICKÁ PRAVIDLA
- Dodržování zásad osobní a provozní hygieny, pokud je to v praxi možné, dodržovat skupinovou izolaci, sociální distance – homogennost jednotlivých skupin.
- Ochrana úst a nosu (roušky, respirátory) a řádná respirační hygiena v závislosti na mimořádných opatřeních MZ ČR.
- Každá osoba – žáci, zaměstnanci, třetí osoby – je povinna si při vstupu do budovy školy a ve společných prostorech zakrýt dýchací cesty ochranným prostředkem (rouška, respirátor apod.).
II. OBECNÉ INFORMACE A DOPORUČENÍ K PROVOZU ŠKOLY
- Při zahájení prezenčního vzdělávání aktualizují třídní učitelé kontakty na všechny účastníky vzdělávacího procesu včetně zákonných zástupců a žáků školy (telefonní čísla a e-maily….).
- Prostřednictvím třídních učitelů, webových stránek, e-mailem apod. informuje škola žáky a jejich zákonné zástupce o stanovených hygienických a protiepidemických pravidlech.
- Doporučuji, aby pohyb zákonných zástupců žáků a dalších osob uvnitř budovy škol a školských zařízení byl omezen jen na nejnutnější případy.
- Aktivity jiných subjektů, které jsou organizovány v prostorách školy a nesouvisí se vzdělávacím procesem (naplňováním ŠVP), jsou organizovány tak, aby byl minimalizován kontakt účastníků aktivit s žáky školy a zaměstnanci školy.
- V případě konkrétních mimořádných situací spojených s onemocněním Covid-19 je škola vždy povinna postupovat podle pokynů KHS a dodržovat všechna aktuálně platná mimořádná opatření vyhlášená pro dané území příslušnou KHS nebo plošně MZ ČR.
III. HYGIENICKÁ PRAVIDLA A STANDARD ÚKLIDU
- U vstupu do budovy školy, v každé učebně, jídelně, oddělení, hygienickém zařízení, u tělocvičny atd. jsou k dispozici prostředky k dezinfekci rukou v nádobách s dávkovačem.
- V co nejkratším čase po příchodu do budovy si každý důkladně umyje ruce vodou a mýdlem, popřípadě provede dezinfekci rukou – následně dodržuje hygienu rukou po celou dobu svého pobytu ve škole.
- Je nutné provádět časté a intenzivní větrání učeben a ostatních využívaných prostor školy. Větrání se provádí o přestávce i během vyučovací hodiny.
- Denně se provádí důkladný úklid všech místností, ve kterých se žáci a zaměstnanci školy pohybují. Úklid a dezinfekce hygienických zařízení probíhá vícekrát denně.
- Pokud se u žáka vyskytnou příznaky onemocnění, žák si neprodleně nasadí ochranu dýchacích cest a bude izolován od ostatních přítomných ve škole. Škola současně informuje zákonného zástupce žáka, který si žáka bezodkladně vyzvedne ze školy. Zákonný zástupce následně kontaktuje praktického lékaře, který rozhodne o dalším postupu.
IV. ŠKOLNÍ STRAVOVÁNÍ
- Mezi strávníky je odstup alespoň 1,5 metru. U jednoho stolu sedí nejvýše 6 strávníků (jedná-li se o dlouhý stůl).
- Ve vnitřních prostorech jídelny může být jen tolik strávníků, kolik je míst k sezení.
- Hygiena i úklid ŠJ se provádí dle pravidel stanovených v předcházejícím textu – po ukončení stravování musí být stoly a židle očištěny a dezinfikovány.
- Vyzvedávat obědy nemohou žáci v izolaci nebo s nařízenou karanténou, ale ani zákonní zástupci a třetí osoby, pokud jsou v izolaci nebo karanténě.
- Není umožněn samoobslužný výdej – příbory, saláty apod.
- Cizím strávníkům a žákům, kteří se vzdělávají distančním způsobem, je oběd vydáván dle časového harmonogramu u výdejního okénka, aby nebyl ohrožen zdravotně nezávadný provoz školní jídelny.
- Další pravidla pro školní stravování vycházejí z „Vnitřního řádu školní jídelny“, pokud nejsou v rozporu s pravidly a nařízeními výše uvedeného manuálu.
V. SCREENINGOVÉ TESTOVÁNÍ VE ŠKOLÁCH ZÁŘÍ 2021
- Ve škole proběhne preventivní screeningové testování žáků 3x po sobě. Testování bude realizováno neinvazivními antigenními testy pro samoodběr zn. Genrui Biotech. První test se provede 1. září u žáků 2. až 9. ročníku, 2. září u žáků 1. ročníku. Další testování se uskuteční 6. a 9. září 2021 pro všechny ročníky. Odkaz na instruktážní video ZDE.
- Žáci, kteří nepodstoupí testování, jsou povinni nosit ochranný prostředek k zakrytí úst a nosu i ve třídách, ve ŠD apod.
- Pokud žák prodělal nemoc nebo má ukončené očkování nebo doloží negativní výsledek testu provedeného v odběrovém místě, testování neabsolvuje.
- Pokud žák odmítne jak testování, tak nošení ochranného prostředku (a nevztahuje-li se na něj mimořádným opatřením stanovená výjimka z povinnosti nosit respirátor či roušku), není žákovi v souladu s mimořádným opatřením Ministerstva zdravotnictví umožněna osobní přítomnost na vzdělávání či poskytování školských služeb (včetně distančního vzdělávání).
- V tomto případě není žák omluven ze svého vzdělávání. Musí být omluven v souladu se školním řádem.
VI. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Tato pravidla nabývají účinnost od 01. 09. 2021
- Vydávají se po dobu trvání epidemiologických opatření MZ ČR.
Mgr. Otto Ondráček, ředitel školy
ORGANIZAČNÍ POKYNY PRO 1. TÝDEN ŠKOLNÍHO ROKU 2021-2022
- Škola bude pro žáky otevřena denně od 7:00 hodin, žáci se po přezutí přemístí do své třídy. Výuka začíná klasicky v 7:30 hodin.
- Zákonní zástupci prvňáčků mohou své dítě 1. září 2021 doprovodit do školy a být přítomni zahájení výuky v 1. třídě. Při vstupu do školy si nasadí respirátor, který budou mít i po celou dobu pobytu ve třídě.
- Pravidelný provoz školní družiny bude zahájen ve čtvrtek 2. 9. 2021.
- Dne 1. 9. až 3. 9. 2021 vaří ŠJ pouze pro cizí strávníky a přihlášené žáky. Od 6. 9. 2021 jsou přihlášeni všichni strávníci. Pokud se žáci nechtějí stravovat, musí si každý samostatně odhlásit oběd.
- Obědy ve školní jídelně se budou ve středu a ve čtvrtek – tj. 1. a 2. 9. 2021 – vydávat pro přihlášené strávníky od 10.30 do 11.30 hodin. Od pátku 3. 9. 2021 bude výdej obědů dle rozvrhu jednotlivých tříd.
HARMONOGRAM ZAHÁJENÍ ŠKOLNÍHO ROKU
středa 1. září 2021:
zahájení školního roku ve třídách
konec vyučování:
- 1. třídy – v průběhu 1. vyučovací hodiny
- 2.-9. třídy – v 9:05 hodin (po 2. vyučovací hodině)
čtvrtek 2. září 2021:
třídnické práce, organizační záležitosti
konec vyučování:
- 1. třídy – nejpozději v 9:05 hodin
- 2.-9. třídy – v 10:05 hodin (po 3. vyučovací hodině)
od pátku 3. září 2021
výuka dle rozvrhu
Všem žákům přejeme do nového školního roku hodně štěstí a úspěchů. Na co jediné apelujeme, abyste neposílali do školy děti s příznaky jakéhokoliv onemocnění. Děkujeme za pochopení.
Mgr. Otto Ondráček, ředitel školy
Rychlé kontakty
ZÁKLADNÍ ŠKOLA
Vratislavovo náměstí 124
Nové Město na Moravě
592 31
IZO: 102943087
IČO: 70284725
kancelář: 566 598 500
ředitelna: 566 598 501
zs1@nmnm.cz
Školní jídelna
tel. 566 598 580
jidelna@zs1.nmnm.cz
Školní družina
tel. 566 598 570
druzina@zs1.nmnm.cz
Pracoviště Sportovní ulice 321
1.–3. roč.
tel. 566 598 541
Pracoviště Slavkovice 7
tel. 566 598 560
Krizová linka proti šikanování
tel. 721 374 364