I. základní škola

Povinně zveřejňované informace

Povinně zveřejňované informace
dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím (dále jen „zákon“)

Níže naleznete povinně zveřejňované informace způsobem umožňující dálkový přístup dle § 5 zákona. Seznam informací o povinném subjektu, který musí být zveřejněn způsobem umožňujícím dálkový přístup, uvádí výše uvedené ustanovení ve svých odstavcích 1 a 2. Tyto informace se zveřejňují na webových stránkách škol a školských zařízení. Možnost zveřejnit určité informace pomocí odkazu stanovuje v konkrétních případech zákon, popřípadě vyhláška č. 515/2020 Sb., o struktuře informací zveřejňovaných o povinném subjektu a o osnově popisu úkonů vykonávaných v rámci agendy. Přesnou strukturu zveřejňovaných informací stanovuje Příloha č. 1 výše zmíněné vyhlášky.

 

1. Oficiální název

Základní škola Nové Město na Moravě, Vratislavovo náměstí 124, okres Žďár nad Sázavou

Právní forma: příspěvková organizace

IZO: 600130185

 

2. Důvod a způsob založení

Příspěvková organizace Základní škola Nové Město na Moravě, Vratislavovo náměstí 124, okres Žďár nad Sázavou, byla zřízena usnesením Zastupitelstva města Nové Město na Moravě a sídlí na adrese Vratislavovo náměstí 124, Nové Město na Moravě, 592 31. Zřizovací listina je ze dne 24. 6. 2019 a nabyla účinnosti 25. 6. 2019.

Hlavním účelem příspěvkové organizace je poskytování školního vzdělávání podle ustanovení zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů (školský zákon).

 

3. Organizační struktura

Statutárním orgánem příspěvkové organizace je její ředitel. Ředitel činí právní úkony jménem příspěvkové organizace ve všech věcech. Do funkce je jmenován a může být odvolán v souladu s § 166 školského zákona a vyhláškou č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisích.

 

4. Kontaktní spojení

4.1 Kontaktní poštovní adresa

Sídlo: Vratislavovo náměstí 124, 592 31 Nové Město na Moravě

4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

Adresa pro osobní návštěvu: shodná s poštovní adresou

4.3 Úřední hodiny

Úřední hodiny: po telefonické domluvě – ředitel, zástupci ředitele

4.4 Telefonní čísla

Telefonní spojení:

  • sekretariát, kancelář školy: 566 598 500
  • ředitel školy: Mgr. Hana Knapčoková, tel.: 566 598 501, e-mail: hana.knapcokova@zs1.nmnm.cz
  • zástupce ředitele: Mgr. Marcela Slámová, tel. 566 598 502, e-mail: marcela.slamova@zs1.nmnm.cz

4.5 Adresa internetových stránek

httsp://zs1.nmnm.cz

4.6 Adresa podatelny

Základní škola
Vratislavovo náměstí 124
592 31 Nové Město na Moravě

Přehled technických nosičů dat, na kterých povinný subjekt přijímá dokumenty v elektronické podobě: USB flash disk, CD, DVD.

4.7 Elektronická adresa podatelny

zs1@nmnm.cz

4.8 Datová schránka

ID datové schránky: sjejh3q

 

5. Platby

Číslo účtu: 271299440207/0100

 

6. IČO

70284725

 

7. Daň z přidané hodnoty

Organizace  je plátcem DPH

 

8. Dokumenty

8.1 Seznam hlavních dokumentů

8.1.1 Dokumenty podléhající zveřejnění, do kterých je umožněno nahlédnout

  • Zřizovací listina školy, rozhodnutí o zápisu do školského rejstříku – v listinné podobě v ředitelně školy a dále její sken na webu školy
  • Údaje o rozpočtu v aktuálním a uplynulém roce – v listinné podobě v ředitelně školy
  • Školní vzdělávací programy – v listinné podobě v ředitelně školy a dále v elektronické podobě na webu školy
  • Výroční zpráva o činnosti školy – v listinné podobě v ředitelně školy a dále v elektronické podobě na webu školy
  • Školní řád – v listinné podobě v ředitelně školy a dále v elektronické podobě na webu školy
  • Dokumentace BOZP a PO – v listinné podobě v ředitelně školy
  • Účetní, majetková a hospodářská dokumentace – v listinné podobě v ředitelně školy
  • Soubor vnitřních směrnic a předpisů – v listinné podobě v ředitelně školy

8.1.2. Dokumenty nepodléhající zveřejnění, do kterých je umožněno nahlédnout pouze při prokázání oprávněného zájmu (zejména zákonným zástupcem dítěte). Nahlížení může proběhnout formou předložení částečně anonymizované kopie dokumentu v případě, že dokument obsahuje též údaje, do kterých nahlížející není oprávněn nahlédnout

  • Knihu úrazů a záznamy o úrazech dětí, žáků a studentů, popřípadě lékařské posudky – v listinné podobě v ředitelně školy
  • Třídní kniha, která obsahuje průkazné údaje o poskytovaném vzdělávání a jeho průběhu – po předchozí domluvě s ředitelem školy
  • Doklady o přijímání dětí, žáků, studentů a uchazečů ke vzdělávání, o průběhu vzdělávání a jeho ukončování – v listinné podobě v ředitelně školy
  • Záznamy z pedagogických rad – v listinné podobě v ředitelně školy
  • Plán hospitační a kontrolní činnosti, záznamy o provedených hospitacích a kontrolních zjištěních – v listinné podobě v ředitelně školy

 

8.2. Rozpočet

Rozpočet školy a jeho střednědobý výhled je přístupný na webových stránkách města Nové Město na Moravě (www.nmnm.cz).

 

9. Žádosti o informace

Při vyřizování žádostí o informace se postupuje dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

 

10. Příjem podání a podnětů

Žádosti a další podání je možné doručit osobně do ředitelny školy v úředních hodinách, zaslat písemně na adresu školy, elektronicky na emailovou adresu ZŠ, prostřednictvím datové schránky nebo telefonicky na telefonním čísle kanceláře školy. Příjem žádostí a dalších podání se řídí podle svého obsahu zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

 

11. Předpisy

11.1 Nejdůležitější používané předpisy

  • Sdělení č. 104/1991 Sb., federálního ministerstva zahraničních věcí o sjednání Úmluvy o právech dítěte
  • Usnesení č. 2/1993 Sb., předsednictva České národní rady o vyhlášení LISTINY ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD jako součástí ústavního pořádku České republiky
  • Ústavní zákon č. 1/1993 Sb., ústava České republiky
  • Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném a účinném znění
  • Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném a účinném znění (dále jen „správní řád“)
  • Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném a účinném znění
  • Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném a účinném znění
  • Zákon č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, v platném a účinném znění
  • Zákon č. 179/2006 Sb., o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání a o změně některých zákonů, v platném a účinném znění
  • Zákon č. 198/2009 Sb., o rovném zacházení a o prostředcích ochrany před diskriminací a o změně některých zákonů (tzv. antidiskriminační z.), v platném a účinném znění ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů, v platném a účinném znění
  • Zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně právní ochraně dětí, v platném a účinném znění
  • Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, v platném a účinném znění
  • Metodický pokyn k zajištění BOZP dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních zřizovaných MŠMT (podpůrný pokyn pro ostatní zřizovatele) – č. j. 37 014/2005–25
  • Vyhláška č. 3/2015 Sb., o některých dokladech o vzdělání
  • Vyhláška č. 12/2005 Sb., o podmínkách rovnocennosti a nostrifikace vysvědčení vydaných zahraničními školami
  • Vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku
  • Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání dětí, žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
  • Vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky
  • Vyhláška č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů
  • Vyhláška č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze školní matriky (vyhláška o dokumentaci škol a školských zařízení)
  • Vyhláška č. 160/2024 Sb. a o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých a dětských skupin
  • Vyhláška č. 430/2001 Sb., o závodním stravování, ve znění pozdějších předpisů

 

11.2 Vydané právní předpisy

Povinný subjekt nevydává právní předpisy v rámci věcné působnosti. Soubor vnitřních směrnic je k dispozici v listinné podobě v úředních hodinách v ředitelně školy.

 

12. Úhrady za poskytování informací

12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

Sazba nákladů na pořízení informace činí:

1. Kopírování černobílé na kopírovacích strojích

  • Formát A4 jednostranný – 1,50 Kč/A4
  • Formát A4 oboustranný – 2,00 Kč/A4
  • Formát A3 jednostranný – 2,50 Kč/A3
  • Formát A3 oboustranný – 3,00 Kč/A3

2. Tisk na tiskárnách

  • Formát A4 na laserové tiskárně – 2,00 Kč/A4

3. Kopírování na magnetické nosiče

  • CD – 50,00 Kč/1ks

4. Za odeslání informace

  • Poštovné a jiné poplatky dle sazeb platného poštovního sazebníku

5. Další věcné náklady

  • Dle formy poskytované informace

6. Osobní náklady

  • Osobní náklady, přesáhne-li doba zpracování a vyhledání informace 1 hod. a za každou další započatou hodinu – 150,00 Kč/hod.

7. Pokud je požadovaná informace obsažena v publikaci nebo tiskovině vydávané školou, předškolním nebo školským zařízením, hradí se náklady ve výši ceny příslušného výtisku.

8. Nepřesáhne-li částka za poskytnutí informací 50,- Kč, budou poskytnuty zdarma.

12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

Žádná rozhodnutí o výši úhrad vydaná podle zákona o svobodném přístupu k informacím v případě stížnosti nebyla ve vztahu k povinnému subjektu za poslední dva roky vydána.

 

13. Licenční smlouvy

Škola nemá licenční smlouvy.

 

14. Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím

Na webových stránkách školy – https://zs1.nmnm.cz

 

Osnova popisu úkonů orgánu veřejné moci

Podrobnější informace o úkonech orgánu veřejné moci naleznete na Portálu veřejné správy.

Položka osnovy Popis položky
Název úkonu Rozhodnutí o právech a povinnostech žáka, nebo studenta (dále též společně jako „účastník“) v oblasti vzdělávání
V jakém případě ve věci jednat Ředitel školy rozhoduje z pozice orgánu veřejné moci v případech uvedených v § 165 odst. 2 školského zákona, které se týkají účastníka.
Charakteristika úkonu Účelem úkonu je vydání rozhodnutí ředitele, kterým se mění práva a povinnosti účastníka v oblasti vzdělávání.

Toto rozhodnutí je ve věci:

žádosti o odklad povinné školní docházky podle § 37 školského zákona,
převedení žáka do odpovídajícího ročníku základní školy podle § 39 odst. 2 školského zákona,
přijetí k základnímu vzdělávání podle § 46 školského zákona, přestupu žáka podle § 49 odst. 1 školského zákona, převedení žáka do jiného vzdělávacího programu podle § 49 odst. 2 školského zákona a zamítnutí žádosti o povolení pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona,
žádosti o pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 1 školského zákona,
podmíněné vyloučení a vyloučení žáka nebo studenta ze školy nebo školského zařízení podle § 31 odst. 2 a 4 školského zákona,

povolení a ukončení individuálního vzdělávání žáka podle § 41 odst. 1 školského zákona a ukončení individuálního vzdělávání dítěte podle § 34b školského zákona.
(dále též vše společně jako „charakteristika úkonu“)

Výsledek úkonu Výsledkem je rozhodnutí ve věci uvedené v bodu charakteristika úkonu.
Kdy věc řešit V případě, kdy účastník chce dosáhnout naplnění některé z položek uvedených v bodu charakteristika úkonu. Lhůty v jednotlivých věcech jsou uvedeny na stránce školy.

Žádost o odklad povinné školní docházky se podává v době zápisu dítěte k povinné školní docházce.

V případě, že je ředitelem zahájeno řízení z moci úřední.

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedeného elektronicky K žádosti o přijetí k základnímu vzdělávání postačuje samotná žádost. Vzor žádosti je umístěn na stránkách školy.

Doporučení školského poradenského zařízení obsahující podpůrná opatření pro nezbytné úpravy přijímacího řízení, jde-li o uchazeče
se speciálními vzdělávacími potřebami.

Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky Žádost je možné podat také v elektronické podobě, a to:

  • do datové schránky školy
  • e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem (nelze jen prostřednictvím prostého e-mailu)

V žádosti musí být uvedeno:

  • jméno a příjmení žadatele
  • datum narození žadatele
  • jméno a příjemní zákonného zástupce žadatele
  • místo trvalého pobytu, popřípadě jiná adresa pro doručování
  • označení správního orgánu, kterému je žádost určena
  • podpis osoby, která žádost podává (zákonný zástupce, který dítě při podání žádosti zastupuje; pokud je dítě zastupováno jinou osobou než zákonným zástupcem, je nutné doložit oprávnění dítě zastupovat)
Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat Žádost může být podána také:

  • poštou
  • osobním podáním

V žádosti musí být uvedeno:

  • jméno a příjmení žadatele,
  • datum narození žadatele,
  • místo trvalého pobytu, popřípadě jiná adresa pro doručování,
  • označení správního orgánu, kterému je žádost určena,
  • podpis osoby, která žádost podává (zákonný zástupce, který dítě při podání žádosti zastupuje; pokud je dítě zastupováno jinou osobou než zákonným zástupcem, je nutné doložit oprávnění dítě zastupovat).
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky Výše popsané úkony nejsou zpoplatněny.
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky Výše popsané úkony nejsou zpoplatněny.
Výše dávky nebo jiného plnění, pokud je předmětem úkonu Předmětem úkonu není dávka nebo jiné plnění.
Opravné prostředky Proti rozhodnutí ředitelky školy je možné podat odvolání v souladu s § 81 a násl. správního řádu. Odvolání se podává do 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí u ředitelky.

Výjimkou je odvolání uchazeče proti rozhodnutí ředitelky školy o výsledku přijímacího řízení – lze jej podat ve lhůtě 3 pracovních dnů ode dne doručení rozhodnutí.

Časté dotazy Nejsou známy.
Sankce V řešených případech nejsou uplatňovány sankce.
Působnost Ředitel školy vykonává výše popsané úkony v rámci druhu působení veřejné moci „ostatní veřejná správa“.
Oblast Úkon je vykonáván v oblasti vzdělávání.
Klíčová slova povolení individuálního vzdělávacího plánu; ukončení individuálního vzdělávání dítěte; přeřazení žáka nebo studenta do vyššího ročníku; zařazení dítěte do přípravné třídy základní školy; žádost o odklad povinné školní docházky; převedení žáka do odpovídajícího ročníku základní školy; přijetí k základnímu vzdělávání; přestup žáka; převedení žáka do jiného vzdělávacího programu; žádost o povolení pokračování v základním vzdělávání
Počátek platnosti popisu úkonu 1. 3. 2021
Konec platnosti popisu úkonu Není známo.
Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo v agendovém informačním systému Agendový informační systém

Kód agendy A3082 Školský zákon

Rychlé kontakty

ZÁKLADNÍ ŠKOLA
Vratislavovo náměstí 124
Nové Město na Moravě
592 31
IZO: 102943087
IČO: 70284725

kancelář: 566 598 500
ředitelna: 566 598 501
zs1@nmnm.cz

Školní jídelna
tel. 566 598 580
jidelna@zs1.nmnm.cz

Školní družina
tel. 566 598 570
druzina@zs1.nmnm.cz

Pracoviště Sportovní ulice 321
1.–3. roč.
tel. 566 598 541

Pracoviště Slavkovice 7
tel. 566 598 560

Krizová linka proti šikanování
tel. 721 374 364

Partneři školy

0304logoMicrosoft