Vyhráli jsme 15 000 Kč na školní výlet!

redakce  Sdílet článek na nebo

Osm největších firem ze Žďáru nad Sázavou vyhlásilo soutěž u příležitosti každoročního konání Festivalu vzdělávání a Dne otevřených dveří žďárských firem…

Vyhráli jsme 15 000 Kč na školní výlet!

 

Cílem soutěže bylo představit tyto firmy – DEL, Enpeka, Hettich, PKS holding, Teleflex, Tokoz, Vamafil a ZDAR – a město Žďár nad Sázavou v projektu, jehož způsob zpracování byl zcela v rukou jednotlivých tříd.

9.B se rozhodla, že natočí animovanou pohádku. Pohádku O perníkové chaloupce. Žáci si napsali scénář, namluvili text do počítače a potom už stačilo jen vytvořit animovaný příběh kreslených postaviček s obličeji deváťáků. V pohádce se v různých situacích objevily názvy všech zmíněných firem. Například ježidědek krmil děti zákusky z Enpeky nebo v perníkové chaloupce byla okna od PKS…

Po několika dnech horečnaté práce, protože termín odevzdání byl docela šibeniční, bylo hotovo. A teď jsme už jen s napětím čekali, kolik projektů se v soutěži sejde a jak se naše pohádka bude líbit. Na Festivalu vzdělávání jsme se dozvěděli, že přihlášených tříd bylo šestnáct a že bude oceněno pět z nich.

A co byste řekli? Hned dvě třídy z naší školy – 9.B a 9.C byly mezi vyhlášenými. Každá z nich si odnesla šek na 15 000 Kč. Tyto peníze jsou určené na školní výlet pro celou třídu. Teď budeme řešit ty příjemné věci – jak částku co nejlépe utratit a peníze si užít. Kam pojedeme? Zatím nevíme, ale určitě vám všem dáme vědět…

Mgr. Petr Smékal

—————————————————————————————————————————————————–

 

Účast ve zmíněné soutěži byla pro 9.C především velká výzva. Výhra byla lákavá, zpracovat kvalitní projekt však představuje spoustu práce celé třídy a to s nejistým výsledkem. Byl jsem rád, že jsme se hned na začátku shodli a padlo rozhodnutí o formě prezentace pomocí WWW stránek.

Podělili jsme se o úkoly, vytvořili kostru stránek, zřídili cloudové úložiště na materiály a sdílený poznámkový blok a dali jsme se do práce. Vše rychle přibývalo a beta verze stránek byla dostupná do týdne. Následovalo natočení reklamních videí, vytvoření kvízů a databáze firem s vyhledáváním. Vše jsme odevzdali na poslední chvíli a pak už jen netrpělivě čekali na výsledek.

Na vyhlášení se nás sešla spousta a za ocenění a výhru jsme upřímně rádi. Konkurence byla letos veliká – v počtu šestnácti škol bylo jedno ocenění právě pro nás. Děkujeme organizátorům a příští rok zase s jinou 9.C…

Mgr. Miroslav Sláma